NIEMCY – MUZEUM BMW – MONACHIUM

Krótka relacja z wypadu do niemieckiego muzeum motoryzacji BMW – Monachium:

Poranek nas nie zachwycił.
Droga do Monachium minęła nam niemalże błyskawicznie (ehh – te niemieckie autostrady). W Monachium mieliśmy w planach odwiedzenie muzeum jednej z dwóch ulubionych moich marek motoryzacyjnych – BMW. Z daleka widoczny był już charakterystyczny biurowiec w kształcie czterech cylindrów.
Zostawiliśmy nasz samochodzik w podziemnym parkingu (gdzie wśród luksusowych limuzyn wyglądał jak ubogi krewny) i ruszyliśmy na podbój centrum BMW.
Pierwszy budynek – BMW Tower – to ekspozycja wszystkich aktualnie produkowanych samochodów i motocykli, a także miejsce, gdzie na interaktywnych stanowiskach można zapoznać się z wszelkimi nowinkami technologicznymi firmy. Można poznać zasadę działania silników (zarówno konwencjonalnych spalinowych jak i wodorowych), skomponować sobie własne auto, pobawić się na symulatorach czy zobaczyć bolid F1.
Świetna zabawa.
Ale jeszcze ciekawsza rozrywka czekała na nas w sąsiednim budynku – w muzeum marki.
Tutaj skompletowano większość najważniejszych pojazdów w historii firmy. Ekspozycji jest kilka – jedna prezentuje najbardziej luksusowe modele, inna poświęcona jest wyłącznie samochodom M-Power, jeszcze inna to auta koncepcyjne, na bazie których wprowadzono wiele samochodów do produkcji. A najciekawsza chyba z ekspozycji dotyczyła pojazdów futurystycznych, gdzie mieliśmy okazję podziwiać najnowszy pojazd BMW z nadwoziem uszytym z tkaniny (!!!).
Jest to niezwykłe muzeum, przeznaczone jednakże dla pasjonatów.
Po wizycie w muzeum zastanawialiśmy się, co jeszcze zobaczyć w tym ogromnym mieście podczas krótkiego bądź co bądź popołudnia.
Wybór padł na Schlosspark Nymphenburg. Jest to ogromny pałac z przylegającym do niego pięknym, chociaż może nazbyt uporządkowanym, parkiem. Niestety pogoda w dalszym ciągu nam nie sprzyja, więc decydujemy się na wizytę w zlokalizowanym w jednym ze skrzydeł pałacu Muzeum Historii Naturalnej.
Niestety – Niemcy jakoś nie przewidują możliwości zwiedzania muzeum przez obcokrajowców, więc wszystkie atrakcje były opisane wyłącznie po niemiecku. Nie mniej – dla młodzieńca (5-cio letniego) pokroju Tomka wizyta w takim muzeum to również wielka atrakcja. Wszystko można było tu dotknąć, poruszać, obejrzeć.
Po wizycie w muzeum na moment się przejaśniło, pojawiło się słoneczko i zrobiło się na dworze całkiem przyjemnie. Moment ten wykorzystaliśmy na spacer i wypoczynek na świeżym powietrzu w pałacowym parku. Niestety – przyjemność ta była raczej krótkotrwała, i po najdalej godzinie pogoda znowu się zepsuła.
Zdecydowaliśmy się na krótką wizytę w centrum Monachium, gdzie chcieliśmy również zjeść jakiś obiad (w założeniu – lokalny, niemiecki).
Pojechaliśmy więc do ścisłego centrum.
Stolica Bawarii to ogromne miasto. Pełne samochodów (najróżniejszych, niespotykanych w Polsce marek), ale również doskonale skomunikowane. Zostawiliśmy samochód na jednym z podziemnych parkingów i ruszyliśmy na spacer po starówce.
Centrum Monachium to gra kontrastów.
Z jednej strony zabudowa pięknego ratusza, z drugiej – nowoczesne budynki.
Jedyne co troszkę zniechęca to tłumy.
Ale to jest bolączka wszystkich większych miast – centrów turystycznych.
Spacerując po mieście obserwujemy bogactwo i porządek, tak typowe dla Niemiec.
W końcu zmęczeni i bardzo głodni trafiamy do restauracji, którą wybraliśmy wśród dziesiątek innych jako typową dla tego regionu. No i dobrze sobie pojedliśmy.
Końcówka dnia to wyjazd z Monachium w kierunku na Ingolstadt, w którym się kwaterujemy. A wieczór spędzamy przy białym reńskim winie.

Więcej zdjęć można zobaczyć w naszej galerii – GALERIA ZDJĘĆ – MUZEUM MOTORYZACJI BMW